Zdjęcia przedwojenne - Rokitnica Rokittnitz Martinau
2
Kopalnia „Castellengo”, później „Rokitnica” .Widok na szyby Staszic i Mieczysław, ukończone w 1903 roku nosiły imiona Toppolczan i Tante Anna. Zdjęcie wykonane w 1910 roku. Dziś stoi jeszcze szyb Staszic, gdzie kopalnia „Siltech” ładuje urobek na wagony kolejowe.
Zdjęcia z książki Johanna Hermanna „„Od kopalni Castellengo do Zakładu Siltech poprzez kop. Rokitnica, Pstrowski, Jadwiga”. Po niemiecku, do zakupienia u autora: [email protected] 23.10.20 |
1
Castellengogrube (Kopalnia Castellengo). Od 1945 roku „Rokitnica“. Lokomotywa wyprodukowana w 1924 roku w firmie Berliner Maschinenbau Actien Gesellschaft vormals L. Schwartzkopff, Berlin.
W roku 1898 hrabia Franciszek von Ballestrem potomek Jana Baptysty Ballestremo di Castellengo na nadanych polach górniczych Castellengo, Leithold, Valentin i Maria Anna I rozpoczął głębienie pierwszego szybu kopalni. Został ona nazwany Reichstagpräsident. W latach
1898 -1903 zgłębiono szyb Tante Anna (Mieczysław), a kolejny Toppaczan (Staszic) w latach 1900 – 1903.
W 1903 roku wydobywająca już węgiel kopalnia uzyskała połączenie kolejowe linią normalno i wąskotorową. Rozwój kopalni trwał do zakończenia I wojny światowej w 1918 roku kiedy upadło cesarstwo niemieckie i ustanowiono republikę.
Cały kraj pogrążył się w kryzysie, który objął także przemysł wydobywczy węgla kamiennego. Dopiero w 1921 roku sytuacja ekonomiczna ustabilizowała się . Pozwoliło to na przeprowadzanie prac remontowych, modernizacyjnych i
zakupów nowego sprzętu. Wtedy to zakupiono między innymi lokomotywę prezentowana na załączonym zdjęciu.
Ten typ lokomotywy na innych stronach: plettenberg-Lexikon.de albert-gieseler.de
W roku 1898 hrabia Franciszek von Ballestrem potomek Jana Baptysty Ballestremo di Castellengo na nadanych polach górniczych Castellengo, Leithold, Valentin i Maria Anna I rozpoczął głębienie pierwszego szybu kopalni. Został ona nazwany Reichstagpräsident. W latach
1898 -1903 zgłębiono szyb Tante Anna (Mieczysław), a kolejny Toppaczan (Staszic) w latach 1900 – 1903.
W 1903 roku wydobywająca już węgiel kopalnia uzyskała połączenie kolejowe linią normalno i wąskotorową. Rozwój kopalni trwał do zakończenia I wojny światowej w 1918 roku kiedy upadło cesarstwo niemieckie i ustanowiono republikę.
Cały kraj pogrążył się w kryzysie, który objął także przemysł wydobywczy węgla kamiennego. Dopiero w 1921 roku sytuacja ekonomiczna ustabilizowała się . Pozwoliło to na przeprowadzanie prac remontowych, modernizacyjnych i
zakupów nowego sprzętu. Wtedy to zakupiono między innymi lokomotywę prezentowana na załączonym zdjęciu.
Ten typ lokomotywy na innych stronach: plettenberg-Lexikon.de albert-gieseler.de